Min Ryttarkarriär.

Min ryttarkarriär.


Det började som det gör för väldigt många ryttare på en ridskola för 5 år sedan, Stall Ninni Svensson.
Då var jag 8 år, och red för det mesta små ponnys.
Min favoritponny var Mr.Dundee, en svart shetlandsponny med hur mycket energi som helst.
Det var alltid jag som fick låta honom springa av sig i ridhuset.
Det var med honom jag hoppade med första gången.
Och även min första klubbtävling var med Mr. Dundee.

Sen efter 1 år på ridskola började vi leta efter en b-ponny till mig.
Våren -07 hittade jag min första ponny, Agent Russin.
Han gick på Eriksmåla Ridklubb sedan ett år tillbaka.
Han trivdes inte där, blev mobbad utav dom andra hästarna i hagen,
så det var därför dom sålde han.
Den 13 April 2007 blev Agent Russin min.
Den 14 April 2007 blev Cherie min,
en mörkbrun shetlandsponny som vi bara köpte för att hon trivdes så bra med Stinas ponny Köhls Safir.
Sommaren 2007 blev den bästa i mitt liv.
På hösten började vi hoppträna för en c-tränare, Malin Fredrickson i Tryggestad.
Hon körde mycket markarbete och jag fick en mycket bättre sits.
Senare samma höst tävlade jag han första gången.
50 och 60 cm clear round på hemmabana.
Nollade båda klasserna och fick två vita rosetter.
Vintern 2007 tävlade jag två clear rounder, 30 cm.
Då hade Cherie aldrig varit i ett ridhus.
Vi fick en rosett med oss hem.

2008 blev mitt framgångsrika år med Russin.
Vi tävlade vår första omhoppning i Eriksmåla och kom tvåa.
Det året fick vi en massa placeringar i LC och debuterade 80cm (LB).
I slutet av året började jag bli för lång för Russin och började att leta efter en c-ponny.
Russin såldes till Algutsrum till en liten kille.

Den 22 februari 2009 hittade jag min nya pärla, Courier Boy.
En irländsk import f.98.
Han har blivit illa behandlad i Irland när han var ung,
så Curry blev en riktig utmaning för mig.
Känslig och pigg, dåliga ryggmuskler.
Men ändå fastnade jag för honom. Jag visste att vi hade ett band mellan varann.
Första tävlingen med Curry blev en bra start. Nollade LD och kom tvåa i LC.
Sen bara rann det in massa placeringar i LC, och vi kom trea i kombin i Åkerbo.
Sommaren 2009 debuterade vi LB.
Våren 2010 var en stor framgång.
Vi var med i div1 laget, och tävlade våra första regionala tävlingar.
Hade det lite kämpigt ett tag, men till slut blev vi säkra på regional LB.
I början av sommaren 2010 debuterade vi LA.
Det blev ingen större framgång, men vi fick iallafall känna på det.
Andra LA:n på Ölandshoppet fick vi ett pet, men en riktigt stadig runda.
Slutet av sommaren/början av hösten nollade vi LA i Braås.

Nu börjar jag bli för lång på Curry och ska få hem min nya d-ponny på Lördag.
Curry ska vara kvar ett halvår ungefär, för jag känner mig inte "färdig" med honom än.


Nästa år kommer bli bäst. [L
Vill kvala msv med Curry.
Och starta LB iaf med Wakinya.
<3

Courier Boy, mitt livs stora kärlek.
Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: anniepersson.

du har haft en a-ponny, en b-ponny, en c-ponny, och snart ska du ha en d-ponny. ^^

det blir väl häst snart dåra. :) <3

2010-12-14 @ 21:28:19
URL: http://cupkakehorse.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0