Hoppträning Wakinya 21/4-11

Jag hoppade Wakinya hemma hos Mats. Första gången på hans utebana. Vi kom en halvtimme för sent, för mats hade vart otydlig med tiden, men det gick bra ändå..
Blev nästan ingen framskrittning alls då Mats var tvungen att sätta igång med träningen. Vi började med att trava över upphöjda kavaletti. Det gick skit. Wakinya var stark & lång, men hon blir sån när hon inte får ordentlig uppvärmning, så det var bara att kämpa på.
Sen så galopperade vi, och då gick det mycket bättre. Dock genade hon lite i svängarna, och ibland så mycket att hon "tippade" inåt.. Sen började vi hoppa. Idag hade Mats lagt fram tre olika sorters vattenmattor, men Wakinya brydde sig inte ett dugg. Hon var ruskigt fin. Lyssnade tillbaks utan att "sega" till liksom, och hon tog tag i hindrerna även fast vi låg nära.
I slutet hoppade jag LB/LA bana & det kändes sjukt lätt. Det var bara att flyta på.
Det var många som sa att jag red henne jätte bra, och att dom såg stor skillnad på henne & då blir jag så himla glad! Mats sa dessutom att jag skulle hoppa LB. Men det får vänta lite..
Även fast jag nästan är säker på att vi skulle klara det, så känns det onödigt att stressa. Jag har ju Curry att tänka på också.. Men det kanske kan bli LB tills Ölandshoppet om allt går som det ska.
Jag är sjukt pepp på att jobba vidare med Wakinya! Det blir bättre & bättre för varje dag vi lär känna varann.
Nu kan jag även känna ett band mellan mig och Wakinya, men det ska bli starkare.
Vi har så mycket att jobba på, men så mycket kul att se fram emot.
Jag är bara så underbart glad just nu! Tror att jag spricker snart! :D

Synd att mamma inte filmade eller fotade denna träningen. Det hade verkligen vart värt att se!



vissa bilder tröttnar man aldrig på..


Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder. :)

2011-04-23 @ 23:15:59

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0