Ridning 2/4-11

Wakinya
Red ut, men jobbade henne mycket.
Sen i slutet stannade jag på en åker, 
och red igenom ett eget dressyrprogram utan stigbyglar.
Wakinya gick sjukligt fint! (a) <3
Curry
Red ut. Jobbade mycket i traven, och skritten.
Sen när vi började galoppera blev han som vanligt helt jävla galen.
Men det är nånting man får stå ut med.
Sen när vi galopperade i slutet av ridpasset,
så gick helt plötslig tygeln sönder! o:
Jag fick inte lite panik..
Jag menar, jag får ju inte ens stopp på honom med hela tyglar.
Som tur var va jag på en grusväg så jag kunde ändå styra in honom i ett träd typ.
Men det var sjukt läskigt. o:
Sen fick jag springa bredvid när jag skulle trava av honom,
men det gick ju bra det också. :) <3

Efter jag hade ridit båda pluttarna, smörjde jag bådas träns,
och putsade mina stövlar.
& gav hästarna lite extra hö i hagen.
Sen gick jag och kollade på en hage som pappa håller på med.
Där hästarna ska gå sen.
Kommer bli super!
Underbar dag, med mina underbart fina hästar! <3



Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0