Ridning 9/4-11

Wakinya
Hoppning nere på gräsbanan. Började med lätt framridning i skritt, trav & galopp.
Jobbade henne sådär lagom mycket. Sen kollade jag så att hon lyssnade framåt och bakåt.
& så att hon hade många "växlar", och det gick jätte bra.
Hon lyssnade perfekt. (yy)
Sen började jag hoppa. Hoppade fram på ett litet räcke, med lite titt-grejer under.
Men hon tittade inte för fem öre. Sen hoppade jag en vattenmatta, och hon hoppade jätte fint.
Sen hoppade jag lilla banan på 90cm. Bara fyra hinder, men ändå.
Det kändes sjukt bra, och Wakinya hoppade som en gud! typ? ;)
Sen hoppade jag lite högre, 1m & jäklar vilken underbar känsla.
Jag ba: Kan min häst flyga? o;
Asså den känslan, bästa på länge. <3


Curry
Red ut tillsammans med Stina, Emma & Tilde.
Jäklar vilken het häst jag har eller. Studsar upp & ner hela tiden innan man ens har börjat trava fram.
& sen i galoppen, om man råkar lätta lite lite på tygeln så sticker han.
Det är sjuuukt. Men jag älskar min lilla bäbis ändån. <3

Idag har jag också ridit Milda en stund, och det gick jätte bra.
Hon gick typ perfekt i hög form. (a)
& hon klarade av att galoppera typ hur långsamt som helst. o;
Stark häst nu! <3


Smakprov från bildbomben som kommer snart!

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0