Rosenborgs Wakinya 27-28/4-11

Onsdag: Red ut & jobbade lite lagom. Det gick helt okej, men Wakinya var ganska stark & dragig.
Får ta och byta bett lite oftare då hon lätt "tar bettet" om man använder samma för ofta..
Då blir hon lång & tung och svår att jobba..
Det är ju inte sån jag vill ha min lilla prinsessa! :*


Torsdag: Hoppträning för Malin Fredriksson i Tryggestad. Hoppade på utebanan, där det var grymt dammigt..
Men det fick gå ändå! Uppvärmde på bommar & små hinder.
Det gick ganska bra, men jag kände inte viljan i henne som jag brukar..
Sen hoppade vi banan på väldigt låg höjd & nu blev det bättre, men inte riktigt bra ändå..
Hon blev liksom passiv. Sen höjde Malin hindrerna & då jäklar var Wakinya som hon ska vara!
Att hon blir sådär "passiv" på små hinder beror nog mycket på dels att jag har inte bytt bett på länge, och dels för att jag har jobbat ihop henne så mycket. Måste variera väldigt mycket i arbetet med Wakinya, så att hon lyssnar både framåt och bakåt.
Annars så var sprången väldigt fina, och Malin var nöjd med henne!
Stina fotade också, men dom bilderna får ni ta del av imorgon istället.


Världens finaste.


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0