Tävling Wakinya 16/4-11

Idag var det dags för Wakinyas och min tredje tävling tillsammans.
Tävlingen ägde rum i Eriksmåla. Vi åkte hemifrån vid 8 typ.
Sen när vi kom fram så hade de inte kommit så långt, så då satt jag på läktaren och kollade på LDn.
Sen så kollade jag också lite i shopen, där köpte mamma ett spö. För jag har slarvat bort några. ;)
Efter ett tag var det dags att gå banan till första klassen.
Den var ganska krånglig faktiskt för att vara en LC, och omhoppningen var liksom "satsa som en idiot,
eller rid långa vägar som satan".
Sen tog jag ut Wakinya, och så småningon red jag fram henne.
Hon var jäkligt laddad, eller det syntes säkert inte, men det kändes kan jag lova.
Det märktes sen när jag började hoppa, men det gick super!
Fick ett stopp i början, men det var missförstånd. Sen så gick jag in på banan.
Där inne gick allt av farten, eller nästan allt iallafall.
Grunden gick super, och Wakinya hoppade jätte fint.
Sen i omhoppningen gick det också bra, sen kom jag till näst sista hindret,
och såklart vill jag alldeles för mycket och svänger snävt. Sen så drar Wakinya mot hindret också,
så då blev det ännu snävare. Då tror jag att hon ska stanna, men sen så är hon sjukt snäll och hoppar stillastående. Men då blir allt i obalans och jag ramlar faktiskt av..
Blir såklart besviken, men Wakinya gjorde ALLT rätt. Duktiga flickan.
Rundan var ändå jätte fin enligt mig. Ni får ju se filmen sen. ;)

Sen så taggade jag vidare tills nästa klass. Men sen så säger speakern att dom ska flytta ut hela tävlingen, för underlaget var tydligen för halt inomhus. Det skulle ta en timme att flytta ut allting,
och Wakinya hade redan stått i släpet för länge.. Dessutom så var det värsta damm-molnen ute i paddocken.
Så vi bestämde oss att stryka mig ifrån andra klassen, och åka hem..
Sjukt tråkigt, men det kändes snällast mot Wakinya. & jag är ändå sjukt nöjd med förra klassen! (a)



Kommentarer
Postat av: felicia

jag vill se mer bilder ;D

2011-04-16 @ 20:44:28

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0