Hoppträning för Lotta Björe.

Idag var det alltså träning för Lotta Björe. Jag hoppade Curry för det var som en förberedning inför div1/elit.
Träning var i Algutsrum, och var halv 4. Så jag fick ta ledigt från skolan på eftermiddagen. Sjukt najjs.
I min grupp red jag, Stina, Alva Lanzinger och Amanda Eriksson.  Vi började med att jogga igång hästarna själva.
Sen började själva träningen. Vi travade på en volt över bommar. Och fokuserade på att jobba undan dom för innerskänkeln. Curry var jätte fin, men jag behövde vara ganska stark i innerskänkeln.
Efter ett tag blev han känsligare och flyttade undan mycket bättre.
Sen gjorde vi lite galopparbete, med samma tanke.
Efter ett tag började vi hoppa små små hinder på olika linjer och rullade på. Verkligen jätte bra övning, och Curry var suuuper ! Sen hoppade vi en mur-oxer på volt. Första gången tittade Curry lite, och tog värsta språnget. 
Men sen slappnade han av och hoppade runt och fint. Sen hoppade vi banan.
I slutet hoppade vi väl runt 90-100cm. Curry var taggad med lydig. 
Och gjorde precis allt jag bad honom om. 
Så här bra har han faktiskt aldrig känts !
Lotta var super bra, och det känns verkligen som den här träningen har gett mig nånting.
Nu jäklar vinner vi i Älmhult ! :D <3



 


Kommentarer
Postat av: C A Y D E N S

SVAR: Har inte hunnit svara på evigheter! Hoppas det är okej att jag svarar nu i alla fall! :)



Vad bra! :) Jag är 14år! Sj då? :P



Kram!

2011-02-03 @ 22:41:44
URL: http://caydens.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0