Värsta morgonen på länge..

Idag när jag vaknade gick jag som vanligt ut till hästarna.
Släppte ut dom, och gav dom lite hö i hagen.
Sen när jag mockade, märkte jag att Wakinya stod och stampade utanför dörren,
och ville in. När jag tog in henne, darrade hon jätte mycket.
Jag blev såklart jätte rädd.
Inne i boxen la hon sig ner, och sparkade med benen.
Jag fick typ panik, och la på henne mer täcken.
Eftersom jag trodde att hon frös..
Vi ringde in till pappa, så att han skulle ringa veterinären.
Efter ett tag ställde sig Wakinya upp och började faktiskt äta lite hö.
Och guud, vad lättad jag blev.
Men vi ville ju ändå veta vad som hade hänt, så veterinären kom efter ca 40 min.
Då mådde Wakinya ändå väldigt bra.
Veterinären sa att hon förmodligen hade fått nån "foder-chock".
Det kan ha varit nåt jätte litet fel i höet.

Men allt slutade ju bra som tur var.
Fast man blir ju sjukt rädd när man märker att hon mår så dåligt.
<333333333333333333333333333333333333333333333



Wakinya, jag älskar dej.

Kommentarer
Postat av: Tilde

Omg, jag skulle nästan dödt av rädsla, tur att allt gick bra!



Pussssss<333

2011-01-28 @ 14:44:26
URL: http://tildeskoglund.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0