Wakinya, vilken ras ?

Det finns säkert många utav er läsare som undrar vilken ras Wakinya är.
Hon är ju lite speciell. ;)

Svaret är korsning.
Hon är själv född i Sverige, men hennes föräldrar är importerade från Irland.
Wakinyas mamma är korsning, & hennes pappa är också korsning.
Så det är väldigt svårt att säga exakt vad Wakinya är för ras.
Men jag har kollat lite i passet,
& kommit fram till att hon mest är Irish Cob (Tinker) & Irländskt Halvblod.
En ganska cool blandning enligt mig.
Tinkern är ju väldigt maffig, stabil & har ett väldigt snyggt steg.
Det irländska halvblodet har enorm hoppkapacitet.



Irish Cob (Tinker)





                                                                             +



Irländskt Halvblod






                                                                    =



Rosenborgs Wakinya
   


Kommentarer
Postat av: daniella

sv. jamen det är ju roligt :) själv så har jag aldrig ridit, typ en gång när jag vart mindre fast aså det var på en djurpark (test gång).

2011-01-25 @ 12:49:52
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0