Blixtar & dunder, lalaalalaa!

Igår kväll blixtade det som tusan här hemma. Pappa hade hört senare att det var typ 30.000 blixtar eller något. Shit!
Värsta blixtovädret jag vart med om iallafall. Vart blixtar & åskknallar konstant i en timme. Pappa & jag gick sen och såg till hästarna. Det var bara Wakinya som var lite nervös. Annars var det lugnt! Riski & Ra stod mitt i hagen & sov. Haha, och det är ändå dom som är yngst!
Blixten hade tydligen slått ner i vårt nätverk så internet har inte funkat förrens nu.
& då har jag något att skylla på eftersom jag inte har uppdaterat. hehe.
Idag har jag än så länge:
* Ridit Wakinya
* Putsat alla saker inför imorgon
* Ridit Riski & Ra (dom var hur duktiga som helst! Red i paddocken & travade å allt, *stolt över bebisarna!)
* Släppt ut Curry i hagen för första gången på 1½ vecka. Han rullade sig ungefär 10 gånger & sen sprang han runt lite innan jag tog in honom igen. Vill ju inte riskera att han vrickar sig nu när han äntligen är ohalt!
* Borstat Curry, ni förstår att det var nödvändigt, huh?
* Börjat sy på min tävlingströja. Ska sy på rosa lappar på armbågarna. Kommer bli galet snyggt eftersom morgondagens outfit är svart/rosa.
* Cyklat med Stina när hon red Safir, motion? Jajjemen.
* Hälsat på ett par kompisar till familjen som kom förbi.

Oj, shit vad mycket jag har hunnit med.. ;)
Det här har jag kvar som måste göras:
* Fixa Wakinya, borsta, borsta, borsta!
* Sy klart tävlingströjan
* Packa sadelskåpet!

Det är väl bara att sätta igång, mer uppdatering ikväll & jag vil att kommentarerna ÖSER in nu!
Love, Ellen.


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0