Hur jag "friserar" mina hästar inför tävling!

Jag försöker att alltid hålla mina hästar trimmade & snygga.
Manen på både pollarna är avklippt & ska vara så rak som möjligt enligt mig.
Finns säker många som är emot det, men jag älskar det & det är ju jag som bestämmer på mina hästar.

På Curry väljer jag att ha svansen ganska kort (strax under hasorna) eftersom det framhäver "tjock-heten" i den. Jag klipper hovskägget + kronranden. Då ser hans ben väldigt smäckra ut & det passar han verkligen i!

På Wakinya klipper jag svansen inte riktigt lika kort som Currys, ungefär en decimeter längre.
På henne låter jag hovskägget vara, men snyggar ibland till kronranden lite.

Pannluggen skulle jag aldrig klippa av på någon utav mina hästar, möjligen tunna ut Wakinyas liite, annars blir den som en boll. Haha! Sen på hästar med lång lugg tycker jag det är assnyggt med avklippt lugg precis ovanför ögonen. :)

Tar lite bilder någon dag & visar tydligare hur jag gör, om det önskas?




Kommentarer
Postat av: Anonym

japp

2011-07-19 @ 21:52:47
Postat av: Anonym

japp

2011-07-19 @ 21:53:18

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0