Min dag än så länge! ;)

Började med att gå ut till hästarna & släppa ut dom. Alltså Milda & Wakinya. För Curry har ju boxvila & Safir skulle jag rida direkt.
Med han red jag ett "dressyr-pass" utan några vidare krav på honom egentligen. Men jag red iallafall igenom programet inför Lördag. Eftersom Wakinya skulle vila så var det ju bra att jag kunde öva på någon annan häst..
Är man bortskämd så är man!
Sen så mockade jag & fixade, pussade lite på Curry & gav han och Wakinya hö.
Lite senare gick Stina & jag till Riski & Ra. Jag skrittade Riski & Stina skrittade Ra. Ponnysarna var jätte duktiga idag. Det är så kul när man märker skillnad!
Nu har vi haft dom i tre veckor & dom var inte hanterade innan dess, så jag tycker verkligen att dom har skött sig galet bra! Som sagt, jag tror absolut att vi kommer klara "målet" innan sommaren är slut. Att kunna rida dom i alla gångarter. Fast det är ju en bit kvar tills dess.
Sen så hjälpte jag pappa lite. Han håller på att fixa i ordning vårat släp för det ska säljas & så ska vi köpa ett nytt! Gutt ju.
Efter det cyklade Stina & jag ner till havet med Bessy (våran superduper söta bordercollie). Hon fick simma runt lite, sen cyklade vi hem igen. Motion får man iallafall!
Nu sitter jag här & bloggar. Får se om det blir att rida någon mer häst idag. Zorro kanske?

Gaaaaaaaaah, jag vill att min Curry pojke ska bli frisk & glad igen! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

går inte era hästar på bete på natten? isf varför inte? :O

2011-07-12 @ 18:07:22

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0