Resultat Börjes PonnyCup Lördag

Wakinya, LB, kval2
Framridning & framhoppning gick jätte bra. Inget att klaga på.
På banan gick allt också super bra! Nollade grunden klockrent. Hur lätt som helst!
Sen på första hindret i omhoppningen blev jag stressad & sneddade lite.
Hindret stod nära staketet & vi fick ett skitstopp för att Wakinya trodde att hon skulle hoppa in i staketet.
Men sen gick resten sketa bra. En jätte fin runda annars! <3

Wakinya LA, kval3
Wakinyas andra LA någonsin. Våran första LA tillsammans. Dessutom har jag inte ens hoppat LA bana på träning. Hehe! Men jag tyckte att det var värt ett försök då inte höjden är några som helst problem för Wakinya.
Framhoppning gick skiiiiiit bra. Hon överhoppade sig ingenting & var bara allmänt bäst! (y)
Sen på banan fick jag kämpa lite för Wakinya hade lite mjölksyra.
Fick ett pet på trean, en maxad bred oxer. Vi kom med liite för långsamt tempo, så hon räckte inte över.
Sen gick 4 jätte bra. Sen på 5an så fick vi ett helt onödigt pet. Wakinya var lite trött, men kämpade på bra.
Vi slutade alltså på 8 fel. Hur nöjd som helst över våran debut!
Rundan var överlag super bra & jag är nöjd över min egna ridning.

 


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0