Resultat från dagen.

Superhelgen 2011!

LB Stilbed.
Red fram hyffsat länge för att jag verkligen ville få igenom henne så att hon blev mjuk och fin!
Framhoppningen gick jätte bra, no problems!
Sen inne på banan gick det också bra. Wakinya var liite seg eller seg ska man inte kalla det egentligen. Hon stod emot lite för att hon ville hoppa igenom sig så himla mycket. & gärna hoppa stort.
Men vi dubbelnollade iallafall utan problem! LB känns himla enkelt nu.
Var en duktig stildomare där som pratade lite efter varje ekipages runda. Han tyckte att jag hade en jätte bra sits, men behövde träna på att få Wakinya lite mer flexibel.
Tyckte inte att det lät sådär jätte lovande. Men sen visade det sig att jag kom TREDJEPLACERAD i stil! Sjukt ju?
Fanns ju såååå många ryttare som jag tycker red snyggare rundor, men tydligen inte. Haha!
Min ponny är bäst!


LA A:0
Nu red jag inte fram så länge. Fokuserade på att få henne att verkligen lyssna framåt!
& det tycker jag att hon gjorde. På framhoppningen hoppade hon som tuuusan! Shit, vilka språng. Den ponnyn hoppar mig ur sadeln!
På banan gick allt så himla klockrent! Vi nollade fram till sista hindret där Wakinya blir trött & jag blir nervös så vi fick ett stopp. Besvikelsen.. Ville ju verkligen nolla.
Haha, måste låtit kul när jag utbrister "nej!" efter stoppet. Men sen tog vi det igen & fick super språng! Fick tidsfel också eftersom det var en A:0a och jag verkligen inte red för klockan.
Nu ska Wakinya få några dagars helt vila & två veckors hopp-vila. Sen nästa tävling är det ett bra tag tills den är. Känns som att det har varit väldigt mycket för Wakinyas huvud nu i ett halvår.
Hon har utvecklats & VI har utvecklats ENORMT mycket. Så vill liksom inte vänta tills det går dåligt & sen ge henne vila. Så pass bra känner jag henne så jag vet vad hon behöver.



Wakinya, jag älskar dig så enormt mycket! Varje dag med dig är speciell! <3




Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0