Riski & Ra idag.

Jag red Riski idag & Stina Ra. Vi började med Riski. Eller först så borstade vi såklart & sadlade & tränsade.
Idag var även första gången vi tog av grimman. Asså inte hade den under tränset. Vi har haft det ett tag då både Riski & Ra har varit opålitliga. Men det gick jätte bra idag!
Sen så gick vi till paddocken. Jag red själv på Riski hela tiden.
Skritten gick super. Hon skrittade på i ett raskt tempo med bra flyt även i svängarna. Sen började jag trava & det gick lika bra det. Hade ett spö idag bara för att kunna peta till henne om hon stannade vid tex. utgången.
Men det behövde inte användas!
Sen skulle jag testa lite galopp & Riski lyssnade SUPER bra framåt verkligen, men tyvärr så travade hon bara snabbare, snabbare & snabbare. Hehe, sötnos.
Det är ju jätte svårt för dom att förstå att dom ska byta gångart, men några galoppsprång blev det ändån. Utan bocksprång och allt. *Stolt!
Sen red Stina Ra. Han var lugn, lydig & jätte fin! Skrittade & travade först med mig som ledare, men sen kunde även hon rida själv i både skritt & trav + styra. Han hoppade till en gång & då trodde jag att han skulle få värsta fnattet och springa iväg, men han lugnade sig faktiskt! Stora framsteg, då han alltid brukar bli livrädd när man "studsar till" lite i sadeln. Vi har tex. haft väldigt svårt med lättridningen, men det börjar släppa helt nu.

Snart är ni inridna bäbisar, ni som inte ens var hanterade när vi fick er. Bäbisar, jag älskar er! <3


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0