Bildbomb Curry!

Från idag! :D




Världens bästa ponny-
jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Julia Michelsen

Hej!

Har lite frågor angående "curry"

1. Hur hög är han?

2. Hur lång är du? Jag är ungefär 1.60 och är lite osäker på ifall jag är för lång för honom. (Min sån där "linje" har planats ut så kommer ej växa mer, har skolios, vet ej hur det stavas men det är när ryggen är lite sne, därför vet jag att jag inte kommer bli längre. Det är inget allvarligt så jag kan rida)



3. finns det möjligheter att låna/hyra honom någon månad? Jag verkligen älskar irländska ponnier, och han är jätte fin, verkligen! Vi kan tyvärr inte köpa ponny just nu. Vi kanske ska till Irland i oktober och vill ha en ponny tills dess och ifall det går bra för både mig, pappa och ponnyn vill jag givetvis ha kvar honom. Fortsätta hyra/låna eller köpa, det vet jag inte just nu.

Isåfall kommer han i sommar stå i ett litet mysigt stall utanför stan där det finns stora fina hagar och många mysiga ridvägar. Det finns givetvis paddock också. Ifall jag har kvar honom på hösten/vintern kommer han stå på ridskolan i Värnamo. Dock inte som ridskoleponny då utan där privathästarna/ponnierna står. Där finns allt man behöver på vintern, ridhus o.sv.



Jag har inte grönt kort ännu eftersom jag aldrig haft användning av det. Tidigare tävlade jag på en kompis mammas gröna kort när jag hade min b-ponny. Dock tävlade jag inte så mycket eftersom att hon blev väldigt nervös på tävlingsplatsen. Henne hoppade jag däremot 1.20 med hemma, tre centimeter under hennes mankhöjd. C-ponnierna jag hade tävlade jag inte heller för då var jag så pass liten så då kunde jag inte så mycket.



Jag har ridit i 9 år och haft tre ponnier förut. Nu det senaste året har jag bara ridit på ridskolan och efterhämtat mig efter min b-ponnys död förra sommaren. Just nu är jag väldigt ofta hos en familj där jag rider två b-ponnier och en c-ponny.

Jag är 13 år och bor lite utanför Värnamo. Cykel avstånd till båda stallen så jag kan ta mig dit fler gånger om dagen om det så behövs.



Nu blev det lite mycket.. Men jag vill att du ska veta allt, eftersom att annars kanske det inte känns så seriöst för dig att låna ut honom. MEn jag kan lova dig att jag är väldigt seriös och tar bra hand om mina ponnier.

Jag skulle uppskatta väldigt mycket att du ens svarar. Min pappa har förresten inte så stort hästintresse men vill göra mig lycklig och ställer upp ifall det behövs. På grund utav detta har jag fått lära mig det mesta själv, vilket jag ser som en fördel. Jag har duktiga "häst människor" omkring mig som kan hjälpa till ifall det händer något eller ifall jag bara behöver hjälp på någon tävling eller så, så det behöver du inte oroa dig för.



Hoppas det låter intressant för dig.

Hör gärna av dig på min blogg, på mailen eller på mobilen(0722089103).

Du får självklart prata med min pappa ifall du vill också, ifall du känner för det.



Mvh

Julia.

2011-06-27 @ 00:27:03
URL: http://jjuliamichelsen.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0