Gramantygel..

Fick tips utav en duktig tjej att använda gramantygel på speciellt Wakinya, men även Curry eftersom dom båda har ganska svårt att sätta muskler.
Wakinya har ganska fattig nacke & ryggen är på bättrings vägen!
Curry har alltid haft svårt att sätta muskler på ryggen. Han är svårt byggd för det helt enkelt..
Fast han har blivit grymt mycket bättre på de här två åren jag har haft honom!
Gramantygel hjälper hästen till rätt form. & jag vet att det är såhäääääääär många som inte tycker om hjälptyglar & sånt, men har ni sett världseliten?
ALLA har hjälptyglar. & jag ser inte det som något negativt. Speciellt gramantygel eftersom det hjälper hästen till en bättre form!
Sen är det klart att jag hellre hade varit utan hjälptyglar, men det viktigaste är ju att hästarna sätter muskler som dom ska & det är min skyldighet att hjälpa dom med det! ;)
Med gramatygel kan man ju dessutom välja själv hur mycket man vill kräva utav hästen. Det är ju inte som inspänningstyglar direkt!

Alla har olika åsikter & jag vill gärna veta vad ni tycker om det här?

 

Kommentarer
Postat av: therese.

Okeeey, nu verkar det som att det bara blir familje för mig med..

Ja det var sjukt kul ! :D

2011-06-25 @ 15:59:26
URL: http://gatess.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hej:D



Ellen det är inget fel på gramantyglar:D ´



<3<3

2011-06-25 @ 18:05:01
URL: http://felicialagerkvist.devote.se
Postat av: Jenni&jennifer

jag håller med dej, det hjälper ju hästen att hitta rätt form och bygga rätt muskler,så det är ju bara bra för hästen. Visserligen inte 24/7 men någon/några dagar i veckan, absolut! :)

2011-07-14 @ 20:31:14
URL: http://teamlabom.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0