Träning, Lotta Björe

Tränade som sagt för Lotta Björe i Måndags. Började med att rida fram på volt & jobbade med sidförande skänkel & mycket halter & ryggningar. Det funkade jätte bra.
Wakinya lossnade mer & mer. Efter ett tag var hon riktigt fin!
Sen hoppade vi fram på ett litet vågplank. Vi skulle göra halt & rygga direkt efter.
Wakinya behövde verkligen det. Hon blev inte alls lika stark efter ett tag & lyssnade mycket bättre!
Sen så hoppade vi en svår linje på långsidan. Det var tre oxrar med 16 meter emellan & vi skulle först få in 5 galoppsprång emellan & sen 6.
Det gick förvånansvärt bra. Jag trodde aldrig att jag skulle klara att korta henne så mycket, men Wakinya satte sig super fint på bakbenen. Jag vet faktiskt inte vart den styrkan kom ifrån. :)
Sen hoppade vi lite bana på först lite lägre för det var svåra svängar & linjer.
I slutet hoppade jag & Wakinya bana på LA. Det gick super bra! Fick ett stopp på sista hindret, men det var för att jag kortade för mycket. Jag tog fel beslut helt enkelt.
Och så fick jag hoppa linjen där vi tog 6 galoppsprång emellan, fast nu skulle jag ta 4 galoppsprång.
Shit, vad fint hon hoppade!

Måste bara säga det, Lotta Björe är grym!

Filmer kommer.


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0