Ridning 23/3-11

Ja! Idag kunde jag äntligen rida utan att vara helt slut. ;)

Jag började med att rida Curry. Han var jätte smutsig, skitgrisen.
Jag borstade noga, och tillslut blev han faktiskt ren. (a)
Sen red jag iväg.
Red ut och lät honom sträcka på sig, och shit vilken laddad ponny!
Haha, men det är bara kul! :D
Sen stannade jag på en åker och red markarbete.
Det gick så sjukt bra! Han gick perfekt i skritt, trav & galopp.
Underbart! <3
Dock så blåste det ganska mycket, och han var spänd emellanåt,
men vad hade jag förväntat mig ? ;)
Sen när jag hade släppt ut honom i hagen,
så smörjde jag hans träns.

Sen så tog jag in Wakinya och borstade henne ordentligt.
& tog på henne grejjerna. Tog pelham-bettet idag.
Och red iväg. Först red jag bort på en åker, och red markarbete,
men det var ganska lerigt så jag bestämde mig för att gå till paddocken,
men där var underlaget inte bra..
Så där skrittade jag mest och jobbade på sidvärts-rörelser, öppnor & slutor.
Sen bestämde jag mig för att rida ut, och låta henne springa av sig.
Laddad ponnyplutt!
Sjukt härligt att bara låta henne galoppera på så snabbt hon vill. (a)
Sen travade jag av henne, och skrittade av henne en lång stund.
Efter jag hade fixat i ordning Wakinya, och släppt ut henne så
smörjde jag hennes träns, putsade mina stövlar och putsade benskydd.

Underbart att orka vara i stallet och rida !
Nu är jag frisk! (yy) :D



Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0