Ridning 28/3-11

Wakinya
Red henne på nya pullartränset, och det funkade verkligen enormt bra!
Trodde inte att det skulle bli så stor skillnad men jäklar vad bra hon lyssnade.
Inte tjaffsig för fem öre.
Underbart ? ohja!
Jag tränade min hand, genom att hålla i ett hoppspö samtidigt som jag red.
Det gör att man får stadig och följsam hand. Svårt att tro, men det funkar faktiskt jätte bra. ;)
Gjorde massa med tempoväxlingar.
Skritt, trav, skritt, galopp, halt, trav, ökad galopp m.m.
Wakinya gick underbart fint! <3


Curry
Skritt i en timme.
Testade sadelgjordstunneln och den satt super!
Om jag rider med den i några veckor så är nog skavet borta till sommarn.
För då blir det lite för varmt för han att ha värsta luddet på magen. ;)
<3



Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0