Ridning 29/3-11

Curry
Red ut en runda som vi inte har kunnat rida sen i höstas.
För det har varit fullt med snödrivor, men nu hade dom nästan helt smält bort! (a)
Då blev jag glad. ;)
I början när jag travade fram så var han underbart fin!
Sen när vi började galoppera så spårade det ur.
Han var för glad helt enkelt.
En överlycklig Curry är en helt galen Curry.
Haha, men det är sånt man får räkna med.
Det var iallfall sjukt underbart att få rida ut en lite längre runda.. :D


Wakinya
Red samma väg som jag red med Curry.
Wakinya var jätte fin även idag.
Traven var klockren! (a) :)
Sen när vi galopperade ville hon bara galoppera i vänster galopp,
men då gjorde jag halt och fattade ny galopp.
Tillslut fick jag henne att galoppera i höger galopp och då jäklar drog hon mot
dom andra hästarna som var längre fram.
Haha, stackars lilla Wakinya.
Men det är lika bra att vara noggrann så att hon lär sig från början. :)


Efter jag hade ridit båda så smörjde jag deras träns som alltid typ.
Och så rensade vi schabraken och la smutsiga schabrak till tvätten, ja ni fattar.
Smörjde Wakinyas magplatta också. För det behövdes.



Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0