Tävling Karlskrona div1.

Idag var det dags för andra omgången i div1.
Vi åkte hemifrån vid 7.
Eftersom man ställde om klockan inatt så började tävlingen inte förrens 10.
Vilket jag tycker var väldigt smart. ;)
När vi kom fram till tävlingsplatsen gick jag banan till förklassen.
Den såg bra ut. Banorna är alltid lagom svåra och tekniska i Karlsrona. (y)
Sen lastade jag ut Curry och gick lite med han.
Sen kollade jag på några ryttare.
Det var många som fick stopp och pet.
I b-ponny kategorin vann en som hade ett stopp i omhoppningen.
Sen lastade jag ut Curry och gjorde i ordning honom
för att sedan rida fram på utegrus-banan.
Där hann jag bara skritta och trava fram för sen skulle jag in på framhoppningen..
Men det blev inte stressigt iallfall.
Jag galopperade fram där inne, och sen så småningom började jag hoppa.
Han kändes super! Laddad. Dock lite spänd men jag hade ju inte huva på honom idag.
Sen fick jag gå in på banan.
I ridhuset är det väldigt mörkt så det är svårt för hästarna att se innan dom har vant sig.
Men det var inget som Curry störde sig på.
Sen fick jag startsignal och började hoppa banan.
Allt gick enligt min plan så jag är jätte nöjd.
Dock så petade vi sista i grunden, men det var ett totalt skitpet.
Curry får ju lyfta på benen ibland också. ;)
Sen så tog det en lång stund innan jag skulle gå banan till lagklassen.
Då gick jag runt lite på tävlingsplatsen och kollade lite.
Sen så pratade laget ihop sig med lagledaren, och sen var det dags att gå banan.
Banan var ganska simpel tycker jag.
Inga svåra svängar direkt. Men som jag nämnde tidigare är det ridhuset väldigt mörkt,
så det är svårt nog. :)
Sen så lastade jag ut Curry mannen. Vi fick nya schabrak.
Dom var vita med blå,röd kant. Och sen broderat såklart med Ölands RF.
Jag började rida fram i ute-paddocken i skritt, trav, galopp.
Sen tog jag även några språng på "lilla".
Han kändes jätte fin!
Sen blev jag ropad till framhoppningen och hoppade fram,
först på räcket. Sen på oxern.
Inga problem!
Sen var det min tur att gå in på banan. Jag måste säga att jag var väldigt nervös.
Det är alltid mer nervöst att rida i lag.
Men inne på banan flöt allting på precis enligt min plan, och vi nollade! :D
Sjukt härligt att höra allas jubel när man rider i mål!
Den känslan säger jag bara. haha.
Tyvärr nollade inte alla andra ryttare.
Laget slutade på 4 fel, och på sjätte plats. Men det var ju bra ändån.

Sen var det bara att åka hem.
Tack underbara Curry för en grym dag! <3







Lagklassen.

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0