Tävling Nybro Ridklubb Wakinya.

Idag var det dags för min och Wakinyas andra tävling tillsammans.
Det var sista omgången i Annas Hästshop Cup.
Kom fram till tävlingsplatsen precis i tid.
Då gick jag banan för LDn och sen lastade jag ut Wakinya och gick en runda med henne.
Sen filmade jag Stina när hon hoppade.
Sen var det dags att göra i ordning Wakinya och rida fram.
Så här tidigt på dagen var det ganska fruset i paddocken,
så där skrittade och travade jag bara.
Sen gick jag så småningom in till framhoppningen.
Började med att galoppera igång henne, och lossa henne i båda sidorna.
Sen hoppade jag krysset tre/fyra gånger, och det kändes super.
Sen hoppade jag räcket och oxern. Det gick också jätte bra. ;)
När det var dags att gå in på banan visade jag henne lite hinder,
och sen började jag hoppa.
Hon lyssnade jätte bra framåt, dock var hon lite stark och väldigt laddad.
Men vi hade jätte bra flyt, och hon hoppade som en gud! (a)
Nollade och fick rosett på vägen ut. (y)
Sen skrittade jag Wakinya och pussade på henne.
Efter 10 minuter ungefär lastade jag in henne.
& gick banan till LCn. :)
Sen hjälpte jag Stina och filmade när hon hoppade LC.
Efter det kollade jag på typ 10 c-ponny innan det var dags för mig att lasta ut Wakinya.
Nu när jag red fram var paddocken mycket bättre, så jag kunde rida i alla gångarter. (y)
Det tog väldigt lång tid innan jag fick gå in på framhoppningen,
men tillslut kom jag in och fick hoppa. ;)
Började med krysset, och Wakinya var lika laddad som till förra klassen.
Sen hoppade jag räcket & oxern. Har ju typ aldrig hoppat 90 cm med Wakinya.
Bara något enstaka språng, men det kändes skiiit bra! :D
Så både jag och Wakinya var super taggade! (a)
Sen äntligen fick vi gå in på banan.
Jag satte upp ett lite högre grundtempo till denna klassen.
Allt kändes så jäkla bra, och vi hade jätte bra flyt.
Men tyvärr blev det ett stopp på 5:an.
Jag tog förhållningen lite för sent..
Men jag är suuper duper nöjd. Jag har ju bara tränat 2 gånger, och allt kändes verkligen jätte bra!
Haft en helt grym dag
Underbara ponny. <33333333333









Kommentarer
Postat av: SARA

sv; okej, skojjigt! :) vadkom du på för plats?

2011-03-20 @ 19:03:33
URL: http://sarathereselindqvist.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0