Ännu en grymt härlig dag!

Har tillbringat dagen även idag i Birger Ramnebrinks stall. Har ridit 4 hästar idag. Mockat ut en box & sopat stallgången. Så mycket mer har jag inte hunnit med.
Hade hoppats på att hinna med att pyssla lite med unghästarna & sadla dom, men det får bli imorgon istället! ;)




Första hästen jag red var Hokus Pokus. En svart valack ifrån Irland. Ända sen första gången jag såg Hokus igår så har jag vart totalt förälskad i honom. Jag vet inte vad det är, men jag bara klickar med han..
Så när Birger sa att jag skulle rida han blev jag jätte glad! Stod & borstade väldigt länge. Hokus bara stod & njöt.
Sen sadlade jag. Jag skulle ha någon konstig "jakt-sadel" som tydligen skulle vara lättare att sitta kvar i, eftersom Hokus hade bockat av ett X antal ryttare. ;)
Sen så började jag rida. Red i paddocken. Det gick jätte bra. Skrittade & travade mest eftersom han inte är igång riktigt. Sen så tog jag även lite galopp & vet ni? Han bockade inte en enda gång!
Ruskigt härlig häst! :D


Efter det så red jag Nalle Puh. Också en import från Irland. En vit valack. Också Nalle har fasonen att bocka av sina ryttare. Så jag fick ha samma sadel på han. Red även Nalle i paddocken.
Mest skritt & trav. Han var riktigt fin! Orkade galoppera lite mer än Hokus, men tjurade ihop ibland, men jag gjorde ingen större grej utav det utan knackade på lite & sen berömde jag honom jätte mycket! Då blev han glad.. Lilla Nalle. :)


Tredje hästen jag red var Rolette. En häst som jag red igår också.. Ett stort brunt sto, som Vida brukar rida lite. Tror jag? ;) Iallafall tror jag att hon är 6-7 år.. Ser ut som ett Svenskt Halvblod.
Började med att rida henne lite i paddocken. Bara för att känna lite på henne. Sen så red jag ut. Klättrade lite & tog en lite snabbare galopp. Idag gick det verkligen super bra!
Hon jobbade jätte fint under sig. Riktigt nöjd över ridpasset. Härlig häst!


Den sista hästen som jag red för dagen var Ferarri. En ung ganska outbildad häst, men som ändå kan hjälperna och sådära. Hoppad lite också! En fux valack, ett fullblod. Riktigt snygg att se på. Väldigt stor! o; Haha!
Visste inte innan hur mycket han kunde, så jag tog det lite lugnt i början. Skrittade & travade lite i paddocken. Sen så red jag & två andra tjejer ut en runda ner mot havet. Jätte mysigt! När vi var klara så kom Birger & ville se mig rida Ferarri så jag red runt i paddocken i trav & galopp. Sen så ville Birger se mig hoppa honom också, så hoppade några språng på en ganska stor stock! Jäklar vilket tryck i sprången!
Underbar häst! ;)


Kommentarer
Postat av: felicia

Hokkus är JÄTTE rolig att rida ju...:D

2011-05-19 @ 16:02:08
Postat av: Johanna

Fint stall? Kul att få komma dit!

2011-05-19 @ 16:14:22
URL: http://rosvallare.blogg.se/
Postat av: Mire

Hej Söt!



Vill bara säga att du har en fin blogg

+ tipsa dig om att jag har en tävling

på min blogg. Var med om du vill!



Länken till tävlingen:

http://mires.webblogg.se/2011/may/utkast-maj-16-2011-1.html#comment



Kram

2011-05-19 @ 16:31:00
URL: http://mires.webblogg.se/
Postat av: Marina

Fin blogg (:

2011-05-19 @ 16:36:59
URL: http://qute.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0