Curry 10/5-11

Red ut tillsammans med Stina & Wakinya. Curry var precis lika galen som han brukar vara. Så fort Wakinya är lite framför börjar han studsa & försöker dra iväg. Visst kan det var roligt ibland, men idag var det verkligen inte kul. Det kändes som att han försökte springa förbi Wakinya för att han trodde att jag skulle bli arg på honom annars.. Ibland känns det så himla hemskt.
Jag känner det på honom att han är uppfostrad till att springa snabbare än alla andra, annars får han stryk..
Nu känner jag att han ändå har börjat lita på mig väldigt mycket. Det är därför jag helst inte sätter upp någon annan på hans rygg. Jag är rädd att han ska tappa förtroendet liksom.
Jag fattar inte hur man kan uppfostra hästar på det sättet som man gör i Irland. Det är sjukt.
Ändå så avlar dom fram super fina hopphästar & när dom hästarna kommer till Sverige går många utav dom riktigt höga klasser. Endel hästar hoppar bara för att dom är rädda för att bli slagna.
Det är ju verkligen inte så man vill ha det. Hästen ska hoppa för att den tycker det är kul, punkt slut.
Nog om det..
I traven i början gick det riktigt bra iallfall, super fin i formen!
Dessutom fick jag bort resten utav den där spetan han hade i ryggen, så nu rycker han inte till längre när jag tar där. Det märktes i ridningen också. Han höjde ryggen & jobbade jätte bra stundvis! (y)
Min lilla älskling, du är allt jag behöver.

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med dig , hemskt hur irländarna tar hand om sina hästar.... Men sen har ju curry även startat galopp... Kan ju sitta i därifrån...:/ Kramkram<3

2011-05-11 @ 10:06:17
URL: http://siiimplythebest.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0