Curry 11/5-11

Red ut först & sen i slutet red jag dressyr på en åker. Kan säga att själva uteritten inte gick särskilt bra.
Curry var spänd. Han tittade på allt möjligt, stenar & buskar. Jag försökte bara att jobba honom så gott som det gick. Traven funkade ändå, men när jag började galoppera blev han galen..
Jag fick styra in honom i en stenmur för att få stopp på honom, & sen travade jag istället. Det får bli Currys "straff" för att han drar iväg. Då får han inte galoppera längre. ;)
Sen så stannade jag på en åker & tog in honom på en volt i galopp. Då funkade det super bra, men så fort vi kom ut på rakt spår så drog han igen.. Alltså inte så lång bit, jag har ju lärt mig hur jag får stopp på honom.
Men ändå. Så jag jobbade på volten & där var han jätte fin!
Du är som du är, men jag älskar dig ändå. Du är så otroligt bra hjärtat.♥


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0