Dressyrträning med Curry.

Idag var första dressyrträningen på länge. Om jag inte har sagt det rider jag dressyr för en som heter Sofie Svensson. Hon är c-tränare i både hoppning & dressyr.
Det är det som jag tycker är så bra! När jag tränar dressyr för henne så vet hon vad som behövs för att det ska gå bra i hoppningen liksom. Eftersom det är hoppningen jag satsar på!
Började med att skritta fram på långa tyglar som vanligt & sen kortade jag upp dom efter hand.
Flyttade mycket för skänklarna & fokuserade på att vara tydlig i uppvärmningen dvs. använda en skänkel i taget.
Så att det blev tydligt!
Curry var lite stressad men mest bara pigg & laddad. Så det var ganska svårt i början. Han var lite springig och det för med sig att han drar upp huvet och sänker ryggen.
Sen började vi med lite öppna & sluta. Då lossnade allt!
Curry kom under sig i både trav & galopp. Han gick galet fint!
Sen så körde vi lite övergångar skritt-galopp. Det blev bättre & bättre! I slutet näästan perfekt.
Han låg kvar i formen hela tiden! Underbart!
Kändes jätte bra att verkligen få igenom honom. Det behövdes!


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0