Dressyrträning med Wakinya.

Idag dressyrtränade jag för första gången med Wakinya! Tränade för Sofie Svensson, som har hjälpt mig mycket med Curry.
Började med att rida fram och vara noga med att vara tydlig. En skänkel i taget liksom.
På långsidan skulle jag knacka till med ytterskänkeln & få henne lång och låg i formen. & på kortsidan skulle jag forma henne runt innerskänkeln.
Det var lite motigt i början. Jag hade också ett spö vilket jag var tvungen att släppa. ;)
Efter ett tag lossnade det & då gick det kalas bra!
Gjorde en massa övningar, men hade många korta skritt-pauser emellan eftersom övningarna var ganska krävande.
Men Wakinya skötte sig super bra & försökte verkligen. Hon älskar att göra rätt!
Sofie tyckte att hon var en häftig häst med fint steg. Det kändes jätte bra att rida Wakinya för Sofie. Hennes övningar passade Wakinya perfekt!

Det kanske bor en dressyrhäst i denna ponnyn också. Jag måste bara ta fram den! :)


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0