Hoppträning Curry 12/5-11

Tränade för Malin i Tryggestad. Började med att jogga igång hästarna som vanligt. Red på tredelat bett idag, då jag tyckte att han var lite för stark & tjafsig i söndags när jag red med gummibett.
Han var iallalfall super fin i formen i traven. Sen galopperade jag bara fram en liten stund, för sen tyckte Malin att vi skulle börja hoppa. Det var väldigt varmt (21 grader i skuggan), dessutom helt vindstilla & väldigt kvavt i luften. Så vi skulle inte jobba för mycket, eftersom hästarna inte är vana vid värmen riktigt än..
Började iallfall att hoppa på ett räcke, men bom framför & efter så att hästarna riktigt skulle hoppa igenom sig.
Sen fortsatte vi på en trekombination, med ett kort galoppsprång mellan varje hinder.
Hoppade små hinder & tränade lydnad.
Curry var riktigt laddad idag & tyckte att allt bara var hur kul som helst! Men han lyssnade ändå på mig. Duktig bäbis.
Sen så hoppade vi en liten bana. Det gick grymt bra. Inget mer att säga. Han skötte sig exemplariskt helt enkelt! I slutet hoppade vi något högre, & jäklar vilket tryck han hade i sprången idag!
Helt sjukt vad underbart!
Malin sa även att hon tyckte att Curry har blivit väldigt fin sen hon såg honom sist. Han var spänstig & jobbade ruskigt fint i traven, men även galoppen. Jag är stolt!

Stina fotade så några bilder kommer nog upp imorgon. ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0