Hoppträning Wakinya 19/5-11

Började med att rida fram i skritt & trav. Jag försökte att lösgöra henne så gott det gick. Hon var stark & kändes ganska stel.
Men det brukar hon göra innan man har kommit igång liksom.
Sen så började vi rida över lite bommar & sådär. Då började Wakinya lossna mer & mer. Efter några varv över bommarna, så gjorde vi samma övning i galopp. I början tycker jag att hon för det mesta bara drog, men efter ett tag gick det bättre även här.
Sen så hoppade vi fram. Hoppade först ett räcke, sen 7 galoppsprång bruten linje till en bom. Hoppade det några gånger. Wakinya hoppade riktigt fint. Sen så gjorde vi tvärtom.
Sen så la Mats till mer på "banan". Efter vi hade hoppat den brutna linjen skulle vi svänga upp på en oxer. Det låg en bom några meter framför. Så man skulle först över bommen, sen ett galoppsprång fram till oxern.
(jag ska försöka att inte krångla till det för er alldeles för mycket ;)) Det gick iallfall strålande!
Sen la Mats på mer & mer på banan tills den var helt färdig. Då hoppade jag två rundor på LB+5 höjd ungefär.
Det gick galet bra & Wakinya hoppade strålande fint! Har lite detaljer att öva på, men annars hade det ju inte vart något kul.
Mats sa också att vi var redo för regionalt nu så jag tror jag har bestämt mig. Det blir Wakinya som jag hoppar på Börjes med.. Känns som att det kan vara en bra tävling att lära känna henne på.
Det blir nog jätte kul! :D Hoppar kanske även någon regional klass på Lundegård, men vi får se. Det beror ju på underlaget osådär. Men det är riktigt kul att jag & Wakinya verkligen har kommit igång nu! :D
Glömde kameran även idag.. :(





Världens finaste.

Kommentarer
Postat av: linn

hej. jag har startat upp en tävling på min blogg där du kan vinna en goodiebag. Här är länken: http://beautyboxen.blogg.se/2011/may/tavling-girly-girly-goodiebag.html#comment

2011-05-20 @ 11:39:58
URL: http://beautyboxen.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0