Min dag. :D

Gick upp vid 6 ungefär. & då klädde jag på mig ridkläder & sen gick jag ut till hästarna.
Släppte ut dom, mockade m.m. Efter det åt jag lite frukost innan vi åkte.
När jag kom fram så började Birger med att visa mig gården & berätta lite om hästarna och dagsrutiner. Sen så red jag en häst som heter Puck. Han var en 4-åring, stor häst. Ganska maffig & robust. Lugn & jätte snäll. Red tillsammans med Sanna (en tjej som rider i stallet.
Skrittade och travade bara eftersom han inte är igång. Men det kanske han är i slutet av veckan. Vem vet? ;)
Efter det så började jag och Sanna att städa i sadelkammaren.
Det blev faktiskt en väldigt stor skillnad tycker jag!
Sen så fixade vi med några unghästar. Borstade, sadlade & longerade.
Efter det så skulle Birger verka några två hästar & medans så pysslade jag med dom & sopade stallgången.
Sen så var det dags för dagens andra ridpass för min del. Denna gången på en ännu större häst. Roulette heter hon. Ganska smäcker modell, väldigt fin! Jag borstade, sadlade & tränsade.
Sen så red jag iväg. Tyvärr så började det regna typ så fort jag kom ut, men det fick gå ändå. Denna gången red jag själv. Jobbade först med att flytta henne lite i skritten & sen övergick jag till trav. Tog lite galopp-arbete också, men eftersom jag kände mig lite osäker så blev det mest jogging.
Sen så tog jag lite att äta. Hade med mig mackor hemifrån som min gulliga mamma hade packat i. Efter det så gav jag några hästar lunch-hö innan jag började mocka ur boxar.
De var sånna här boxar som inte har blivit mockade sen i höstas & nu skulle allt ut. Så det tog sin tid & var ganska tungt. Men det gick också. Birger hjälpte mig såklart! Jag kunde inte tömma kärran. Den vägde ton! :o
Vid halv 3 kom Vida hem från skolan. Då skrittade hon & jag ut på Beckham & Alexa (jag red Alexa).
Det var jätte mysigt & vi hade en massa att prata om. & så skrattade vi åt en hjälm som jag fick långa (för det regnade & Birger tyckte inte att jag skulle förstöra min sammets-hjälm). Haha!
Vem vet, jag kanske kan starta nästa modet. ;)
Sen så kom mamma och hämtade mig.

När jag kom hem så gick jag direkt och la mig i soffan. Hade ont i huvudet & var trött. Somnade & sov i 2 timmar! Bestämde sedan att hästarna skulle vila. Hade ju ändå tänkt att Curry skulle vila, men tänkt skritta Wakinya.
Men hon mår inte dåligt utav en vila heller.

Imorgon ska jag tillbaks till Birger & alla hästarna! Ska nog få sitta upp på lite unghästar. :D



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt att läsa om Glömminge hästgård! Har hyrt Tvistur där ifrån 3 sommrar och Puch som du skrev om hade jag i sommras. Älskar verkligen denna gård :)

2011-11-12 @ 23:14:03
URL: http://hannabja.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0