Min grymma fredag! :D

Var prao även idag som ni säkert redan listat ut.. Åkte med mamma halv 7 & var framme vid gården runt 7. Började med att smörja en hel del träns. Jag tycker det är mysigt att stå där i stallet själv tidigt på morgonen. Man hinner liksom tänka..
Sen kom Birger & vi gav hästarna morgon-höet & fyllde vattenhinkar. Efter det så började jag klippa lite grenar nere på "galopp-sträckan". Det var varmt idag! Härligt att det äntligen har kommit lite värme till Öland..
Sen kom Birger & hämtade mig. Haha! Han tyckte att jag hade jobbat tillräckligt med dom där grenarna.
Senare red jag Rolette. Red ut en lugn runda för hon var precis nyskodd. Idag var hon jätte pigg & jätte fin. Så fort hon går fram för skänkeln kommer formen direkt.
Sen så packade jag & Birger ihop täcken & schabrak & städade lite i sadelkammaren.
På eftermiddagen så red jag Hokus Pokus. Red ut & lät honom galoppera på lite. Han bråkade ingenting & var allmänt bara hur fin som helst! Riktigt kul att man känner lite skillnad på denna veckan jag har ridit honom! :)
Emma Kraaijenbrink kom också någon gång mitt på dagen. Vi hjälptes åt att fixa stängel så att vi kunde släppa ut lilla fölet. Gud, vad glad han blev! Skuttade runt & runt & runt..
När Vida kom hem så red vi igen. Emma fotade med min mobil. Jag red Nalle Puh. Vi red nere på en åker & Nalle gick super bra i traven. Helt underbar var han! Sen när jag började galoppera brallade han som bara den!
Jag höll mig kvar ett bra tag & försökte säga till honom så gott jag kunde. Men sen hoppade han åt sidan & då flög jag av.. Landade på fötterna så det gick bra!
Hoppade såklart upp igen & fattade galopp. Nalle brallade som satan, men nu var jag lite beredd iallfall. Jag sa till honom på skarpen & fick honom att lyssna framåt för skänkeln istället för att sparka bakut liksom..
Svårt att förklara, men jag hoppas att ni fattar..
Efter ett tag gav han med sig & då jobbade han galet fint även i galoppen. Så jag är väldigt nöjd att jag fick igenom honom & att jag vann! (y)
Sen så satte jag, Emma & Vida oss inne vid datorn & svarade på lite mail angående saluhästar m.m.
Efter ett tag kom mamma & hämtade mig.
Birger skrev på ett papper till skolan där det stod en massa bra saker om mig. Han berömde mig för min ridning osv. Då blev jag riktigt glad! :D
Han sa även att om jag ville så fick jag rida någon utav hans hästar för försäljning & käna några tusenlappar. Får se hur det blir med det, men hoppas verkligen att det blir så..
Funderar isånnafall på Hokus Pokus, men jag får se. ;)

Har haft en galet bra vecka. Lite sorgligt att veckan redan är slut. Det har gått sjukt fort. Men jag kommer defenitivt komma tillbaks! & dessutom har jag lärt känna Vida & vi kommer jätte bra överens! Så någon gång kanske jag åker dit & träffar henne. :D


Datorn vill inte ikväll, så bilderna på mig & Nalle kommer någon annan dag!

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0