Onsdag & Torsdag.

Berättar lite kort om min onsdag på Glömminge Hästgård..

Jag & Vida började med att sortera en massvis med täcken. Då hittade vi även två sprayburkar, så vi färgade ett par stigbyglar, sporrar & metallen på ett hack. Det blev lite fräckt faktiskt!
Sen så städade vi lite till.. Sen så red vi. 
Jag red Hokus. Vi red ut i skogen & hoppade små stockar & Hokus skötte sig hur bra som helst!
Han är helt underbar. Helt min typ av häst!
Vida red Rolette. Haha, Vida ramlade av! Rolette drog ner huvet för att äta & Vida ramlade fram över halsen och åkte rutschkana ner på hennes hals. Precis då kastar Rollan upp huvet så Vida flyger & gör värsta volten. Det såg jätte läskigt ut, men sen så landade hon på fötterna, så det gick bra. Shit, vad vi skrattade! :D
När vi kom hem från ridturen såg vi att vi hade vart ute i 2½ timme! o;
Efter det var vi lite hungriga så vi gick in & åt. La även ut en annons om Glömminge Hästgård & fick 5 svar på bara några minuter. Så där satt vi & svarade på lite mail.
Sen kom Emma Kraaijenbrink & då gick vi ut och red igen. Denna gången red jag Nalle Puh.
Emma fotade. Vi red i paddocken & det gick jätte bra. Fast han stannade en gång & försökte bocka av mig, men det var bara att säga till han en gång så gick det super bra sen! :)
Hoppade lite också & Nalle var jätte duktig.
Sen så var min "arbets-dag" slut så jag & Emma gick hem till dom. Där red jag Veronica. Vi red lite i skogen. Det var jätte mysigt!
Resten utav kvällen hoppade vi studsmatta & åt middag. Skrattade galet mycket såklart! :D
Gick & la oss ganska tidigt.

Idag så gick vi upp kvart över 6 & gick ner & åt frukost. Gick därifrån runt kvart över 7.
När jag kom fram till stallet så gav Birger mig lite arbets uppgifter för att han skulle iväg & jobba hela dagen.
Jag klippte lite buskar på "galopp-sträckan" & i en hage. Red en ungponny som heter Rocko. Strödde upp boxar & lösdriften. Städade i stallet. Smörjde utrustning. Sen så tog jag in Hokus & borstade & gick ut en runda med honom. Jag älskar den där hästen, han är bara för mysig! (a)

Kommentarer
Postat av: Jolin

Hej, jag tror det var du iallfall som var med mig och ida ut och red när ja var där, du praktiserade då, du red ferrari tror jag åh ja en travare ja fortfarande inte kan namnet på och ida sammy. Tänkte höra om du vet om borger hart någon mailadress eller hemsida? :) MVH Jolin

2011-07-10 @ 22:25:07
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0