Resultat Curry Kalmar HSK

LB förklass-
Kändes hur lätt som helst, men sista hindret var en vattenmatta & såklart så kollar Curry på den,
och river hindret. Så ett pet, men jag är skit nöjd med rundan!
Han var jätte lugn & fokuserad. (y)



LA lagklass-
Drar ett streck över den här klassen. Vi var inte överens & jag vet inte vad som hände helt enkelt.
Han kändes tjafsig i munnen. Han drog mot hindrerna men stannade ändå..
Jag tyckte inte att jag hade kunnat göra något annat än det jag gjorde. Första hindrerna kändes super.


Sen när jag kom hem så hittade jag en pytteliten speta som Curry hade i ryggen.
När jag kollade nära på den så såg jag att huden runtom var inflamerad & han ryckte till när jag tog på det.
Tog bort spetan & hoppas att det läker utav sig själv nu..
Det kan ju ha vart det som satte stopp för honom, speciellt i LAn. När jag satte mig ner och tar en halvhalt, kanske det gjorde ont & då blir han tjafsig och sänker ryggen. Därför kan han inte hoppa.
Man ska ju inte skylla ifrån sig, men det kan säkert ha varit det som gjorde att han stannade.
Man ska komma ihåg att Curry är en känslig häst.

Du är världens bästa & jag vet att vi kan klara vad som helst.

Jag o Curry Ölandshoppet. LA <3curry ölandshoppet LAc

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0