Resultat Wakinya 15/5-11

1m clear round.
Debuten. Jag började rida fram lite för tidigt & det var väldigt varmt så jag trodde faktiskt att hon skulle ha slocknat lite.. Men när jag väl kom in på framhoppningen var hon laddad som bara den!
Hoppade något språng på 90cm & sen så höjde vi till 1m. Hon hoppade riktigt bra. Runda, fina språng utan att tveka det minsta! :)
Så det var bara att gå in på banan & köra!
När det väl var min tur, så gick jag in på banan & "kände lite på underlaget". Det vill säga att jag tog lite trav & galopp och kände så att hon hade bra stamp i steget.
Sen startade vi banan. På första hindret klantade jag mig. Jag bestämde mig inte för vilket avstånd jag skulle ta. Vi kom på tok för nära & Wakinya kan inte klara hindret, så hon river. Men det var duktigt utav henne att hoppa i det läget.
Resten utav banan gick smärtfritt. Vi nollade resten! & jag tyckte att vi gjorde en riktigt bra debut-runda.
Hur nöjd som helst med min lilla prinsessa!


LC A/A
Egentligen var det en LD & jag hade anmält mig till LCn, men det var för få starter i LC så jag fick hoppa LD bedömningen fast på LC höjd. ;)
Red fram väldigt länge även här. Det gick väldigt långsamt..
Men det var likadant här. Så fort jag kom in på framhoppningen så var hon "på det" igen! Hoppade inte fram mycket, då hon gjorde några super fina språng så tyckte jag att det räckte.
Sen så gick jag in på banan, och ja, vad ska jag säga?
Vi gjorde en galet fin runda & dubbelnollade hur enkelt som helst! Riktigt skönt.
Fick komma in på ärevarv & sådär. Om man nu kan kalla det här vinst, så vann vi våran första tävling tillsammans!

Damn, i´m happy!


Hur nöjd som helst med dagen. Det känns så jäkla bra inför Ölandshoppet nu!

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0