Resultat Wakinya Nybro RK

Skol-DM idag! När jag kom fram blev jag lite besviken för att tävlingen var inomhus.. Men men.
Gick och anmälde mig & sen gick jag banan. Den var väldigt lätt, men det är ju ett litet ridhus & Wakinya är stor så det var snäva svängar ändå.
Kollade på alla b-ponnys & två c-ponnys. Efter det lastade jag ut Wakinya. Borstade, satte på benskydd, sadel. Sen satt jag upp.
Red fram på gräsbanan & Wakinya tyckte det var jätte kul. Jag tror att hon är en häst som trivs bäst utomhus eftersom hon har långt steg & vägvinnande galopp.
Sen så hoppade jag fram i lilla ridhuset. Det kändes bra, inget att klaga på. Hon hoppade super bra, och idag överhoppade hon sig inte, men var ändå inte i närheten av att riva. Vilket är väldigt positivt.
Efter ett tag så var det min tur att gå in på banan.
Visade henne lite hinder, inte för att hon är tittig, men mest för min skull. Det gör mig lugnare. Sen satte jag upp en lagom galopp som jag höll hela banan. Dubbelnollade! Inga problem! Dock blev det ingen "höjdar-tid" då jag verkligen hade bestämt mig för att inte släppa iväg henne.
Jag är super nöjd över rundan & taggar inför Söndag. Då ska vi debutera 1m. :D

Mamma filmade, men det var inget att hänga i julgranen direkt.. Hehe! Hon hade glömt att fokusera, så det är bara onödigt att visa på bloggen.

Den enda bilden jag tog.

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0