Tävlig Karlskrona Curry

Idag var det dags för första utomhustävlingen detta året! :D (y)
Åkte hemifrån kvart i 7. Kom fram typ kvart i 9. Hela bilresan satt jag och lekte med min telefon. (a)
När vi kom fram gick vi & anmälde oss..
Sen kollade vi på den första LBn, som var stilbedömning.
 Fotade även på en massvis med ekipage! I slutet av den klassen lastade jag ut Curry inför våran första klass. Gick först & veterinärbesiktigade, och sen började jag göra i ordning honom.
 Innan jag gick banan så joggade jag även igång Curry.
Det kändes helt okej, han lutade lite inåt, och lyssnade inte riktigt för innerskänkeln, men pigg & glad var han iallafall. Sen så gick jag banan. Den var ganska svår faktiskt, men inte så farligt.
Sen hoppade jag fram Curry mannen, och han kändes inte riktigt som han skulle.
Han var tjafsig i munnen, och det brukar han verkligen inte vara.. Sen gick jag in på banan.
Det gick bra i början. Han tyckte det var kul & det kändes riktigt bra. Sen kom jag till 6:an som var en kombination, och då helt onödigt stannar Curry.
 Jag vet inte riktigt vad det var. Jag tycker det var taskigt gjort utav honom, men då har jag iallfall lärt mig att jag verkligen inte kan lita på han. För Curry drog liksom mot hindret, och ville hoppa, men sen så bara tvärstoppa han.. Efter stoppet så gick resten av banan bra.
Sen så gick jag lite med Curry, innan jag gjorde i ordning han för LAn. Det blev ganska stressigt med framridningen och framhoppningen. För jag startade som nummer 3, och hade bara hunnit hoppa fram på krysset innan jag skulle gå banan. Men jag tog hastigt något språng på räcket innan.
Sen gick jag banan. Den var riktigt svår. Teknisk & konstiga svängar.. Maxad höjd också men men.
Efter det hoppade jag fram på oxern & till denna klassen så bjöd Curry ärligare mot hindrerna. Det kändes bra. Sen så var det min tur att hoppa. 1an, 2an, 3an kändes super.
Jag hade ett ganska högt tempo då jag verkligen inte accepterade ett stopp i denna klassen.
Sen så glömde jag banan lite och tog ut en konstig sväng mot 4an. Där blev det ett retligt pet.
Sen gick 5an, 6a&6b, 7an jätte bra. Han var så himla laddad.
Sen på sista hindret 8an, en maxad oxer så blev det ett pet till.
Han blir ju tyvärr lite stressad när jag har så högt tempo, men jag kände att jag behövde det tempot för att han inte skulle stanna. Det var målet med LAn, så jag är jätte nöjd!
Sen så vet jag att man inte ska skylla ifrån sig, men underlaget var inte det bästa.. Det var väldigt hårt.
 Men big deal, Curry kändes fräsch & det är ju det viktigaste! ;)

 Dagen har varit bra. Tack min underbara ponny!

Tyvärr varken filmade eller fotade någon mig idag. Så har inget att visa er.. Kan ju hoppas på att någon fotograf var där.

Jag o Curry Ölandshoppet. LA <3curry ölandshoppet LA

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0