Wakinya 5/5-11

Hoppträning för Mats på hans utebana. Blev lite stressigt iväg, för det var svårt att hinna med allt..
Jag kom hem från skolan vid 4, och skulle åka vid 5. & då skulle både jag och hästarna hinna äta. ;)
Men vi kom iallafall fram hyffsat i tid, och började rida fram.
Idag tyckte jag ändå att hon var ganska lösgjord efter ungefär en kvart. Hon var ganska låg i formen, och lyfte upp mig bra med ryggen. Vi jobbade över kavaletti i trav, & sen över några små hinder i galopp. Då var det en linje med tre hinder, med två korta galoppbommar emellan varje.
Wakinya kändes lite tung, men hon jobbade på så gott hon kunde, och jag kände att hon verkligen försökte.
Vilket är jätte positvivt! såklart.
Efter det hoppade vi en kort bana på små hinder, och jag skulle öva på att sätta henne nära hindrerna och få henne att jobba ordentligt. Jag tyckte att jag lyckades ganska bra. Wakinya var fin!
Sen hoppade vi en längre bana på liite högre, & då tryckte jag på galoppen lite. För att hon skulle ta tag i hindrerna.
Efter det så hopppade jag samma bana på LB-höjd & nu var Wakinya precis som hon ska vara! Jag kunde sätta henne på vilket avstånd som helst, hon hoppade lika bra varesig vi kom nära eller stort.
Underbar känsla av att ha kontroll över Wakinya! (y)
Mats sa även en rad av bra saker om Wakinya & att jag rider henne super bra! Snart ska vi hoppa LB! :D
På Måndag så vinner vi! Jag älskar dig med hela mitt hjärta Rosenborgs Wakinya. ♥

Jag måste be mamma att filma nästa gång..


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0