När man vill för mycket

Jag har alldeles för mycket press på mig själv. Hela tiden. Jag vill vara perfekt i alla lägen, i skolan, hemma, när jag rider, tränar, tävlar, min klädsel.
Då glömmer jag alldeles för ofta bort att vara mig själv, och det gör att jag mår dåligt. Jag mår dåligt, utan att folk runt omkring mig märker det.
Den här hösten har allt gått utför för mig känns det som. Inget jag kan sätta ord på varför, utan inom mig. Det ligger och gnager. Sen finns det många anledningar, såklart. Men det känns som att det är något mer..
Jag trivs inte med mitt liv som jag har det nu, och samma sak här. Jag kan inte sätta ord på vad det är jag inte trivs med. Jag älskar mina hästar, jag älskar min familj och jag älskar mina vänner.
Men istället blir det att jag tar ut mitt hat mot mig själv.
Vissa dagar är det bättre, vissa sämre. Men dom allra första dagarna hatar jag mig själv. Speciellt vardagarna, när allt går runt i en cirkel. När ingenting förändras. Allt går runt, runt, runt. Samma visa, hela tiden.
Jag fastnar, jag vet inte vem jag är och vem jag vill vara.
Och sen så tänker jag alldeles för mycket. Tänker på hur andra människor ser mig. Jag vill så mycket.
Jag vill vara bäst, samtidigt som jag vet att man inte kan vara bäst på allt.
I skolan vill jag vara snäll mot alla, jag vill att alla ska tycka om mig så mycket att jag glömmer att vara snäll mot mig själv.
Ridningen, ja vad ska jag säga? Jag är sjukt stor press på mig själv. Bara för att jag vill bli något. Jag vill bli något stort, uppnå nånting som jag kan vara riktigt stolt över.
Jag vill rida i Globen med Wakinya, jag vill hoppa SM på ponny, och sen på storhäst. Jag vill rida i Sverige Eliten, rida hästar som ingen annan kan rida, tävla EM. Jag har mål, som för andra är drömmar.
Snart är det nytt år, 2012. Jag ska bli en bättre människa, inte för alla andra, men för mig själv.
Jag får låta hur självisk som helst, men vet ni? Jag bryr mig inte.
För dom senaste åren har jag hela tiden bara tänkt på alla andra, vad dom ska tycka. Vad spelar det för roll egentligen? Om inte jag gillar mig själv kan jag väl inte tro att andra ska gilla mig?
Nej, nu ska jag reda ut det här. Jag måste ändra på något i mitt liv, få en ny start. Ägna mig åt människor jag litar på, och inte slösa tid på andra. 
Satsa 100 % på hästarna, och nå nya höjder. Se nya mål, och nya möjligheter.
Jag ska göra det jag vill.

2012 - Here i come!

image description

Kommentarer
Postat av: Marie

Mycket klokt skriver av en mycket klok och härlig tjej!!

2011-11-28 @ 18:45:20
Postat av: Din bästa vän i hela världen. <3

& jag kommer stå vid din sida hela tiden, hjärtat.<3

Du är bäst & jag älskar dig! :** <333333333333333333

2011-11-28 @ 19:43:17
URL: http://emmaoholm.blogg.se/
Postat av: Elin K

Du vet att vad du en känner eller tänker så kommer jag stötta dig och jag gillar dig för den du är så för din egna skull ändra inte på något, du är perfekt som du är vännen !! <33

2011-11-28 @ 20:03:27
Postat av: hihi :)

står vid din!

2011-11-28 @ 20:13:22
Postat av: amelia

I will be there for you <3

2011-11-28 @ 20:25:07
URL: http://ameliadegerman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet att du är stark och du klarar det här, du behöver inte ha nån press för du är bra precis som du är!!!<333 tycker om dig vännen det vet du, Kommer alltid att vara din vän!<3333



älskar dig vännen<3333

2011-11-28 @ 20:33:07

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0