"Stallet dag"

Kvällen igår var riktigt lyckad! :D Hade jätte kul!
Idag blir det heldag i stallet. Har redan vart ute och ridit Curry. Red ut & han var sjukt laddad. Asså det går verkligen inte att hålla honom, han bara studsar HELA tiden..
Men det är Curry, och han är som han är. Det går inte att ändra på. Hahah! ;)
Sen byggde Stina, jag och mamma upp lite hinder i paddocken. Jätte fint blev det! Så himla kul när man sätter upp hinderna för första gången liksom.
Stina ska hoppa Milda där sen och jag ska hoppa Wakinya.
Nästa vecka på Torsdag är det träning för Mats, men då tänker jag ha med Curry faktiskt. Blir en check inför tävlingen som är på Söndag!
Så det bilr spännande att se om Mats tycker att det har blivit någon förändring på Curry sen sist.
Det hoppas jag han tycker, för det tycker jag. Han bär sig mycket bättre och har ett helt annat sug på hinder.
Och så hoppar han med hela ryggen!! Min fina älskling!
Just nu bakar Stina och jag en kladdkaka, det är ju fars dag idag. Så något extra kan man ju alltid fixa.
Okej, vi bakar kladdkaka ganska ofta även fast det inte är nån "högtid", men hallå? Kladdkaka är ju det bästa som finns typ!?
Vill även tipsa mina läsare om att sändningar från PonnySM finalerna kommer visas i eftermiddag på equipe.com
Ska LÄTT kollla!!
Snart är det jag som tävlar där.. Mahahaha, Wakinya och jag SKA dit någon gång. Det är ett utav mina mål faktiskt. Om kanske 2 år eller nåt. Jaja, det märker vi.
Mycket kan hända på 2 år..
Det är det som är det bästa med hästsporten. Man lär sig så himla mycket på 1-2 år. Man utvecklas inte själv, utan TILLSAMMANS med sin häst.
Och jag ska utvecklas TILLSAMMANS med Wakinya. Vi ska bli bäst.
Jag vet att hon kan, och jag vet att jag kan.

Jaoo, det var väl det. Grattis till er som orkade läsaa!!

xoxo Ellen

(Sitter vid gamla datan, som dampar om jag lägger upp bilder så det är väl lika bra att jag skippar det, right? ;))

 


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0