För idag är det...

FREDAG! :D Wihooo!
& jag är på lika bra humör som jag alltid är på fredagar.
Igår hann jag tyvärr inte blogga, för jag red tre hästar & sen hade jag läxa att ta itu med.
Red först Wakinya bus.
Red ut, med fullcheeket. Hon var ganska stark & hade ingen lust att jobba. Men jag lyckades ändå på något sätt få ihop hennes form i slutet.
Sen red jag Curry. Red ut & asså vad ska jag säga?
Han var GALEN! Hoppade & studsade precis HELA tiden. Det gick liksom inte att få stopp på honom när han väl börjat galoppera. Men det är så han är, min lilla Curry.
Krävde inte så mycket av han idag. Det kan behövas ibland att dom bara får sträcka på sig & ha lite kul!
Sen så red jag Totte. Red i paddocken & det gick galet bra.
Han lyssnade super. Fattade galopp nästintill direkt & var pigg & glad. Behövde inte alls skänkla lika mycket som jag har fått göra föregående ridpass på han.
Jobbade lite med att han ska lyssna på rösten också. Ptroade varje gång jag gjorde en avsaktning & smackade så fort jag skänklade. Så det blev ännu bättre i slutet, härligt!
Älskar att känna utveckling när jag rider. Det är en utav dom bästa sakerna med ridningen. Att utvecklas TILLSAMMANS med hästen.
Idag blir det ingen ridning. Både hästarna & jag behöver en vilodag. Behövs det med ibland.
Har varit ute och sprungit typ 2 kilometer. Så nu är jag trött, haha. Nej, men iallafall.
Ska snart äta lite, innan jag går ut och ger hästarna deras mat.

Ha det brao, kyss!


(inte jag som rider på bilden)

Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0