Halvdag i skolan!

Idag gick jag bara fram till lunch i skolan. För sen skulle jag hem & fixa inför tävlingen imorgon.
Förut hade vi ju tänkt att åka idag, därför hade jag tagit ledigt, men det var liksom ingen mening att ändra på det utan jag fick lite mer tid här hemma vilket är asbrao!
Kom hem iallafall, klädde på mig ridkläderna & gick ut till stallet. Red Wakinya bus först.
Sen började det typ spöregna, så jag tog in Curry (eftersom han inte hade något täcke) och pysslade med han, tog på han ett fleecetäcke & gav han lite hö.
Medans han åt upp det, så putsade jag alla Wakinyas grejer. Sadel, träns, benskydd. Packade lite..
Sen så red jag Curry. Efter det så putsade jag mina stövlar + packade lite mer.
Och sen så cyklade jag en runda med Bessy bus, innan jag gick in. La mig i soffan, för att kolla på teve ett tag. & jag somnade, hehe.
Nu har jag gett pollarna sin mat & snart kommer pappa och då lagar vi lite mat tills Stina & mamma kommer hem.

Kvällen kommer att tillbringas i stallet. Borsta Wakinya & fixa det sista inför imorgon. Ha det bra, puss!


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0