Hoppträning Wakinya 8/9-11

Första träningen inomhus denna säsongen, ett tydligt tecken att det är höst!
Men för mig gjorde det inget, eftersom tävlingen i Ljungby är inomhus & då är det bra att träna inomhus innnan!
Började med att rida fram & ställa hästarna mycket. Lossa, lossa i sidorna.
Red med pelham idag, då Mats tyckte att jag skulle testa att hoppa på det.
Wakinya jobbade ruskigt bra! Fast med det fick jag jobba väldigt mycket också, men det är så det ska vara ju! Båda ska kämpa tillsammans! :)
Sen red vi över galoppbommar, kort avstånd emellan. Inga problem.
Efter det började vi hoppa. Hoppade en oxer på volt & shit vad Wakinya & jag fick jobba här. För hon var värkligen tvungen att sätta sig på rumpan & hoppa igenom sig i hela kroppen.
& jag fick se till så att hon gjorde det, haha!
Sen hoppade vi bana. Tog ett tag innan jag hittade knapparna & så eftersom jag hade det nya bettet. Blev lite krångel med avstånd.
Sen i slutet hoppade jag 1-1.10m iallafall & det gick klockrent! Sista sprången var såhäääääääär härliga! Allt satt.
Underbart!
Blir en träning till för Mats förhoppningsvis innan Ljungby.

Bästa ponnyn!


Kommentarer

Lämna en kommentar :)

Ditt Namn:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (bara jag som kan se)

Har du någon blogg?:

Vad hade du på hjärtat? <3:

Trackback
RSS 2.0